html>
You have been here,welcome | Dashboard | +Follow
☂diary of my Life☂
dah 18 kau rasa
Tuesday 10 March 2015 07:51 | 0 comments

Assalamualaikum J
Since last last 2month I guess my last entry.. so haritu masih lagi kecoh dengan result spm2014. Alhamdulillah congratulation to batch97 yang selamat mengambil result! Tahniah kepada yang lulus cuba lagi ini bukan penamat boleh ambik repeat paper kepada yang gagal. Aku first bohong lah kalau aku cakap aku terus redha pasrah dengan result aku.. aku menangis bagai nak rak. Tengok kawan kawan amboi result cekang bak hang.. aku Cuma fikir umi ayah kecewa ka dengan aku.. bila umi dan ayah try to comfort me its feel more heartbreaking hello orang yang kita nak jaga hati nya pulak terpaksa jaga hati kita. Dengan result aku ni memang punah sehancur luluh lah harapan nak futher study kat matrik kan.. my additional mathematic is too much suck! Lol. First thing ayah cakap waktu tgk result. Tahniah. And then start lah mukadimah beliau tentang korea. Wakakakaka. Yaaa kind of thing yang ayah anggap penyebab my result down like this. Tapi kann lama lama tu aku fikir tentang doa aku.. yes I admit my first doa minta mintalah dapat straight A  and then after a month before I take this result I doa semoga Allah memberikan keputusan spm yang terbaik untuk diriku terbaik untuk agamaku dan terbaik untuk kehidupanku. Mungkin keputusan saya tak hebat macam awak tapi saya syukur dan saya redha. apa yang boleh saya buat sekarang ialah tak henti mendoakan yang terbaik untuk saya dan kita semua. Yalah somebody pernah cakap kat aku. Kalau kau nak Berjaya jangan kedekut doa, selain doa untuk diri kau doa sama untuk orang lain. Hidup ni bukan berhenti kat spm je. Theres a long path to go. That path not gonna be easy anymore it gonna be more tough than before. Satu jer aku nak pesan. Susah macam mana pun jalan yang kau kena lalu kau kena satu benda tuhan sentiasa ada dengan kau. Kau bukan seorang nak lalu jalan ni. Spm ni permulaan baru untuk aku dan kau. Senior aku pernah cakap result yang tak  hebat ni mungkin terpaksa lalu jalan yang lebih sukar dan lebih jauh. Aku admit lah tapi inshaaAllah Allah takkan membebankan seseorang hambaNya dengan ujian yang tak mampu dipikulnya.
Jadi di kesempatan yang ada ini aku nak ucap terima kasih kepada cikgu yang pernah mengajar aku mengenal abc 123 alif baa taa masa sekolah taski abim nurul yaqin. Syukran jazilan kepada cikgu yang mengajar aku di sk kampong selamat selama hampir tiga tahun. Gumawo kepada sensei saya di sk pengkalan jaya selama hampir tiga tahun. Kamsahamida kepada cikgu smk kg selamat yang mengajar saya selama lima tahun. Tak lupa kepada kedua orang tua yang menjadi guru pertama dalam hidup.
Aku ucapkan tahniah untuk my precious girl geng WADIA.. harituu depa komen amenda taahh sampai akmal amni kembaq akmal amani singgah komen meqapu.. amin pun join kk itu mmg cara dia butt im kinda you know.. jealous? Mungkin lahh well said kami dah lama x cakap kalau cakap pun komen jaa. Aku x tau apa salah aku.. mungkin dia sedar pasai ikhtilat kot.. okay ikhtilat jga dgn aku ja perempuan lain no hal layan macam kakak adik. Entah aku x tahu apa dia fikir. Dia tak balas my last chat. I regret I know him well and even thought him as my buddy. You now out of my list. I cant said I don’t miss you because your name cross my mind more than anas. Idk I guess I fall again hahaha.. as usual no one grab me. I just fall and get hurt. Im injured. I have to heal my wound all by myself. I pray to Allah to get rid this unwanted feeling. Im sorry falling for you..  

Oh ya back to wadia kui terganggu dgn exbuddy I kuii.. wadia wani Alhamdulillah 8a dina im not sure whether 5a or 7a btw Alhamdulillah. Me amni amani Alhamdulillah 5a.. okay kalau refer result pmr mmg result kitaorang makin downlahh tolak wani dalam laut. Apapun mana aci nak compare pmr dgn spm. Kau ambik ujian kitaorang dulu baru compare okay. Apapun cuba untuk redha dan tak give up sampai sini saja. Doakan kami ya terima kasih!!! 

OLD | NEW